Garantie bij Apple Refurb

Heb je bij Apple Refurb een refurbished iPhone, refurbished iPad, refurbished Apple Watch of refurbished MacBook gekocht en heeft je apparaat last van een technisch defect? Binnen de garantieperiode  repareren we dat graag kosteloos voor je. In totaal heb je bij Apple Refurb een garantieperiode van drie jaar (2 jaar op de batterij). Op elektronische accessoires, zoals oordopjes en powerbanks, krijg je één jaar garantie! Je leest hier alles over onze garantievoorwaarden.

Garantie op iPhones, iPads, Apple Watches en MacBooks

Wettelijke garantie en extra garantie, hoe zit dat? Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie houdt in dat jouw aangekochte product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Voor sommige producten geldt ook een eigen garantie van 36 maanden. Onze eigen garantie doet niets af aan de wettelijke garantie.

Wat valt onder de garantie? Wanneer je een apparaat na aanschaf niet compleet, beschadigd of defect van ons ontvangt, neem dan direct contact met ons op. Het apparaat wordt dan kosteloos omgeruild. Heb je de iPhone, iPad, Apple Watch of MacBook al enige tijd in gebruik en krijg je dan last van een technisch defect? Dan repareren we dat graag kosteloos voor je. Onderstaande technische defecten vallen onder de 36 maanden garantie:

  1. Problemen met de microfoon / luidspreker
  2. Problemen met de wifi- en netwerkverbinding
  3. Problemen met het moederbord
  4. Touchscreen die gedeeltelijk of niet functioneert
  5. Knoppen op het apparaat die niet werken, met uitzondering van de touch-ID functionaliteit
  6. Accu/batterij die snel leegloopt of warm wordt

Garantie op de batterij

Het garantietermijn voor de batterij bedraagt twee jaar. Al onze gereviseerde iPhones en iPads hebben bij aanschaf een minimale batterijcapaciteit van 85%. Pas als de batterijcapaciteit binnen de garantietermijn van twee jaar is teruggelopen naar minder dan 70%, wordt de batterij kosteloos vervangen.

Wat als we het technisch defect niet kunnen repareren? Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie houdt in dat jouw aangekochte product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Voor gereviseerde iPhones, iPads, MacBooks en Apple Watches geldt ook een eigen garantie van 36 maanden. Onze eigen garantie doet niets af aan de wettelijke garantie. We doen ons uiterste best om een technisch defect (dat aan onze voorwaarden voldoet) binnen de garantieperiode te repareren. Soms kan het voorkomen dat een reparatie ons niet lukt. In dat geval wordt het apparaat omgeruild voor een vergelijkbaar exemplaar. Als dit niet mogelijk is, dan krijg je een restitutie in de vorm van een voucher van Apple Refurb.

  • 0-12 maanden na aanschaf: 100% van de aankoopprijs vergoed
  • 13-18 maanden na aanschaf: 60% van de aankoopprijs vergoed
  • 19-24 maanden na aanschaf: 40% van de aankoopprijs vergoed
  • 25-36 maanden na aanschaf: 20% van de aankoopprijs vergoed

Wat valt niet onder de garantie?

Defecten die zijn ontstaan door gebruikers-, val-, stoot- of waterschade vallen niet binnen onze garantie. Ook vergoeden wij schade die ontstaat door illegale software niet. Laat je een apparaat repareren of onderdelen vervangen bij een externe partij? Ook dan vervalt de garantie bij Apple Refurb. Verder vallen onderstaande punten buiten onze 36 maanden garantie:

  1. Technische defecten na onze garantieperiode
  2. Gebogen apparaten
  3. Gebroken simkaartlezer
  4. De Touch ID functionaliteit bij vervanging van de homebutton
  5. De Face-ID functionaliteit bij vervanging van de frontcamera bij een iPhone X, XS, XR, 11 (Pro) en 12 (Mini)
  6. Gebroken cameralens
  7. Beschadigde of vieze laadconnector
  8. Loszittende onderdelen hoofdtelefoon aansluiting / AUX Flex
  9. Loslatende coating bij Retina MacBook schermen
  10. Bij de iPhone 7 (Plus) / iPhone 8 (Plus) is de homebutton niet te repareren, dus hierop kunnen wij geen garantie geven
  11. Als de (doorgaans glazen) achterkant beschadigd of (deels) gebarsten is, dan zal het apparaat – ongeacht klacht – door ons als “Beyond Economical Repair” worden bestempeld. De tijd en materialen die nodig zijn, wegen niet op tegen de dagwaarde van een gereviseerd apparaat in combinatie met het verhoogde risico op vervolgklachten aangezien veel kritische onderdelen “overgezet” (gesoldeerd) moeten worden naar een nieuwe behuizing.

Garantie op accessoires

Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie houdt in dat jouw aangekochte product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Voor accessoires geldt ook een eigen garantie van 12 maanden. Onze eigen garantie doet niets af aan de wettelijke garantie. Defecte accessoires worden binnen deze periode kosteloos omgeruild. Dit geldt niet voor defecten die zijn ontstaan door gebruikers-, val-, stoot- of waterschade.

Reparatie

Neem contact met ons op Als je problemen hebt met een apparaat of accessoire binnen de garantietermijn, kun je het beste contact opnemen met de servicedesk. Zo weet je zeker of jouw schade binnen onze garantievoorwaarden valt. Indien je op eigen initiatief een defect apparaat naar ons opstuurt dat niet aan onze garantievoorwaarden voldoet, moeten wij hiervoor onderzoekskosten van €29,95 incl. BTW in rekening brengen. Contact opnemen loont dus zeker.

Reparatie aanmelden en product versturen

Indien het defect aan onze garantievoorwaarden voldoet, kun je de reparatie aanmelden en daarna het product kosteloos en goed verpakt naar ons opsturen. Lees hier hoe je dat moet doen. Het is belangrijk om het iPhone, iPad, MacBook of Apple Watch leeg te maken. Zo weet je zeker dat je gegevens niet verloren gaan en kunnen wij volledig toegang krijgen tot het apparaat. Bekijk hiervoor de handleiding om het apparaat leeg te maken.

Reparatie en retourzending

Het duurt 1 tot 3 werkdagen voordat het defecte product bij ons arriveert. Vervolgens proberen we om binnen 72 uur het apparaat te repareren en te retourneren. Inclusief transport komt dat neer op ongeveer 5 werkdagen. Heb je een probleem met het moederbord? Dan kan de reparatie langer duren vanwege de complexiteit.

Heb je vragen?

Heb je vragen over onze garantievoorwaarden of ons reparatiebeleid? Aarzel dan niet om contact op te nemen. Stuur een e-mail naar info@apple-refurb.be, bel ons via 016/84.76.82 óf chat met ons op de website! Elke werkdag tussen 08:00 – 21:00 uur staat onze gemotiveerde servicedesk voor je klaar om al je vragen te beantwoorden.